Επισπεύδεται η… σιδηροδρομική ολοκλήρωση της χώρας

102

  

oseTRAIN

Ένα έργο που επιταχύνει την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής «ραχοκοκαλιάς» της χώρας μπήκε σήμερα, Τετάρτη 15 Ιουνίου 2016, σε τροχιά με την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου ολοκλήρωσης των υπολειπόμενων εργασιών στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη. Πρόκειται για ένα έργο αρχικού προϋπολογισμού 23,5 εκατ. ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), το οποίο περιλαμβάνει, ανάμεσα σε άλλα, εργασίες κατασκευής της υποδομής στα τμήματα της νέας χάραξης, καθώς και νέες κτιριακές εγκαταστάσεις. Ανάδοχος είναι η εταιρεία Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ, η οποία μειοδότησε στον σχετικό διαγωνισμό με έκπτωση 52,38%.

Η σύμβαση του έργου «Ολοκλήρωση των υπολειπόμενων εργασιών Υποδομής της Νέας Χάραξης της Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκης – Ειδομένης, στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη, από Χ.Θ.52+262,00 έως Χ.Θ.72+858,91, κατασκευή κτιριακών εγκαταστάσεων του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού Πολυκάστρου και της Σιδηροδρομικής Στάσης Μικρού Δάσους καθώς και επεμβάσεις επί των κτιριακών εγκαταστάσεων του υφιστάμενου Σιδηρ. Σταθμού Ειδομένης» υπογράφηκε στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ στη Θεσσαλονίκη από τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Θάνο Βούρδα και την ανάδοχο εταιρεία.

Το συμβατικό οικονομικό αντικείμενο ανέρχεται στο ποσό των 11.493.975,32 ευρώ και η ολοκλήρωση των εργασιών προβλέπεται σε 15 μήνες, δηλαδή τον Σεπτέμβριο του 2017. Με την εκτέλεση των ανωτέρω εργασιών ολοκληρώνεται η υποδομή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πολυκάστρου – Ειδομένης και στη συνέχεια ολοκληρώνονται οι εργασίες επιδομής και εγκατάστασης της ηλεκτροκίνησης, οι οποίες θα εκτελεσθούν από την εν ενεργεία σύμβαση κατασκευής του αντιστοίχου έργου.

Εν τω μεταξύ, ακόμα και πριν από την άνοιξη του 2017 εκτιμούν στην ΕΓΟΣΕ, σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», ότι θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα που θα μειώσουν τον χρόνο της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 25 λεπτά. Σε συνδυασμό με την κάλυψη των ασυνεχειών προς την Ειδομένη, ο ρόλος της βόρειας Ελλάδας στο διεθνές διαμετακομιστικό εμπόριο ενισχύεται, καθώς ο άξονας ΠΑΘΕ/Π αποτελεί μέρος των διευρωπαϊκών δικτύων. Με την αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, για την οποίο η σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί ως το τέλος του 2016, θα γίνει ένα ακόμα σημαντικό βήμα.

Στη διάρκεια της επίσκεψής του στη Θεσσαλονίκη, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ κ. Βούρδας επισκέφθηκε και το Κέντρο Εκπαίδευσης Σιδηροδρομικών του ΟΣΕ, όπου προσωπικό διαφόρων κλάδων παρακολουθεί σεμινάρια πάνω στα νέα συστήματα ασφάλειας κυκλοφορίας αμαξοστοιχιών.

της Όλγας Κλώντζα

 

tovima.gr