Εργαστήρια Επιχειρηματικότητας Γραφείου Διασύνδεσης Α.Π.Θ.

22

  

auth22Λευκή Ζώνη στην Επιχειρηματικότητα

Το εργαστήριο αφορά φοιτητές και απόφοιτους του Α.Π.Θ. που έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με την επιχειρηματικότητα και αναζητούν:

  • Να αναπτύξουν επιχειρηματική κουλτούρα
  • Να καλλιεργήσουν επιχειρηματικές δεξιότητες
  • Να δημιουργήσουν καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα
  • Να καταρτιστούν στη δημιουργία επιχειρηματικών σχεδίων
  • Να συναναστραφούν με δημιουργικούς νέους
  • Να βρουν ομάδα

Το εργαστήριο έχει βιωματικό χαρακτήρα, οι συμμετέχοντες εργάζονται σε εργαλεία αυτογνωσίας, δημιουργικότητας και δημιουργίας καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων. Αναλύονται έννοιες και ορισμοί στην επιχειρηματικότητα, περιγράφονται επιχειρηματικές διαδικασίες μέσω πραγματικών παραδειγμάτων και αναλύονται διεξοδικά όλα τα στάδια για τη δημιουργία ενός καινοτόμου επιχειρηματικού σχεδίου.

Το εργαστήριο αφορά φοιτητές και απόφοιτους του Α.Π.Θ. που γνωρίζουν τα βασικά στάδια για τη σύνταξη ενός επιχειρηματικού σχεδίου ή έχουν συντάξει ήδη το επιχειρηματικό τους σχέδιο και θέλουν να μάθουν με βιωματικό τρόπο σύγχρονες μεθοδολογίες επιχειρηματικής ανάπτυξης (lean start-up, customer development)

Αποτελεί ένα εξειδικευμένο εργαστήριο (masterclass), η μεθοδολογία του οποίου χρησιμοποιείται από accelerators και θερμοκοιτίδες επιχειρήσεων στο εξωτερικό και η οποία τοποθετεί το σχεδιασμό (design) στην καρδία της ανάπτυξης προϊόντων και υπηρεσιών.

Μετά από κάθε εργαστήριο οι συμμετέχοντες θα πρέπει να αναζητούν τους δυνητικούς τους πελάτες, συμπληρώντας τα αντίστοιχα φύλλα εργασίας, σύμφωνα με τις προτεινόμενες τεχνικές.

Το εργαστήριο Μαύρη Ζώνη στην επιχειρηματικότητα θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε σπουδαία προϊόντα και υπηρεσίες μέσω της κατανόησης των πελατών σας και τη χρήση ποιοτικών δεδομένων για τον έλεγχο των υποθέσεων του εγχειρήματος. Παράλληλα θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε και να αναπτύξετε το Ελάχιστο Βιώσιμο Προϊόν, να προσδιορίσετε τους Δείκτες Μέτρησης Απόδοσης και να προετοιμαστείτε για αλλαγές 180ο μοιρών.

Η δομή του εργαστηρίου:

Συνάντηση 1: Εισαγωγή στην επιχειρηματικότητα (επιχειρηματικότητα ως στάση ζωής, αυτογνωσία, δημιουργικότητα, αναζήτηση επιχειρηματικών ιδεών, ανάλυση εννοιών)
Συνάντηση2: Καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα (Business Model Canvas, Value Proposition Canvas, Empathy Map)
Συνάντηση 3: Επιχειρηματικό σχέδιο (1)
Συνάντηση 4: Επιχειρηματικό σχέδιο (2)

Ασκήσεις

  • Εργαλεία αυτογνωσίας
  • Συμπλήρωση του Καμβά Επιχειρηματικού Σχεδίου, του Καμβά της Πρότασης Αξίας και του Χάρτη Ενσυναίσθησης
  • Σύνταξη προσχέδιου επιχειρηματικού σχεδίου
  • Παρουσίαση της επιχειρηματικής ιδέας

Ημέρες & χώρος διεξαγωγής:

Αμφιθέατρο ΙΙΙ, Κέντρο Διάδοσης Ερευνητικών Αποτελεσμάτων Α.Π.Θ. (Κόκκινο κτίριο), 3ης Σεπτεμβρίου, Πανεπιστημιουπολή Α.Π.Θ.

  • Συνάντηση 1: 02/11 – 17:00-20:00
  • Συνάντηση 2: 05/11 – 17:00-20:00
  • Συνάντηση 3: 09/11 – 17:00-20:00
  • Συνάντηση 4: 12/11 – 17:00-20:00

Δηλώσεις συμμετοχής ηλεκτρονικά στο σύνδεσμο

Αριθμός συμμετεχόντων: 80 άτομα

Προαπαιτούμενα:

Βασική γνώση της αγγλικής γλώσσας

Με την επιτυχή παρακολούθηση των εργαστηρίων και την ολοκλήρωση όλων των εργασιών παρέχεται βεβαίωση συμμετοχής 20 ωρών από το Γραφείο Διασύνδεσης Α.Π.Θ.

Μαύρη Ζώνη στην Επιχειρηματικότητα (Master class)

Το εργαστήριο αφορά φοιτητές και απόφοιτους του Α.Π.Θ. που γνωρίζουν τα βασικά στάδια για τη σύνταξη ενός επιχειρηματικού σχεδίου ή έχουν συντάξει ήδη το επιχειρηματικό τους σχέδιο και θέλουν να μάθουν με βιωματικό τρόπο σύγχρονες μεθοδολογίες επιχειρηματικής ανάπτυξης (lean start-up, customer development)

Αποτελεί ένα εξειδικευμένο εργαστήριο (masterclass), η μεθοδολογία του οποίου χρησιμοποιείται από accelerators και θερμοκοιτίδες επιχειρήσεων στο εξωτερικό και η οποία τοποθετεί το σχεδιασμό (design) στην καρδία της ανάπτυξης προϊόντων και υπηρεσιών.

Μετά από κάθε εργαστήριο οι συμμετέχοντες θα πρέπει να αναζητούν τους δυνητικούς τους πελάτες, συμπληρώντας τα αντίστοιχα φύλλα εργασίας, σύμφωνα με τις προτεινόμενες τεχνικές.

Το εργαστήριο Μαύρη Ζώνη στην επιχειρηματικότητα θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε σπουδαία προϊόντα και υπηρεσίες μέσω της κατανόησης των πελατών σας και τη χρήση ποιοτικών δεδομένων για τον έλεγχο των υποθέσεων του εγχειρήματος. Παράλληλα θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε και να αναπτύξετε το Ελάχιστο Βιώσιμο Προϊόν, να προσδιορίσετε τους Δείκτες Μέτρησης Απόδοσης και να προετοιμαστείτε για αλλαγές 180ο μοιρών.

Η δομή του εργαστηρίου:

Συνάντηση1: Σχεδιασμός καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων (Business Model Canvas, Value Proposition Canvas, Empathy Map, κ.α.)
Συνάντηση 2: «Καταγράψτε τις κύριες υποθέσεις για τους πελάτες σας», «Διεξάγετε ποιοτικές συνεντεύξεις ανάπτυξης πελατών», «Καταγράψτε τι μάθατε από την ανάπτυξη των πελατών σας»
Συνάντηση 3: «Αιχμαλωτίστε την πρόταση αξίας», «Συγκεντρωθείτε στο Ελάχιστο Βιώσιμο Προϊόν»
Συνάντηση 4: «Προσδιορίστε ποιες μετρήσεις δείχνουν καθαρά την επιτυχία του προϊόντος σας», «Προετοιμαστείτε για αλλαγές 180ο μοιρών»

Οι διαλέξεις βασίζονται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Startup How-To: 7 Steps to Creating a Successful Product» από την Janice Fraser.

Ασκήσεις

  • Συμπλήρωση του Καμβά Επιχειρηματικού Σχεδίου, του Καμβά Πρότασης Αξίας και του Χάρτη Ενσυναίσθησης
  • Συμπλήρωση φύλλων εργασίας (Personas, Ερωτηματολόγια, Δείκτες απόδοσης κ.α.)
  • Παρουσίαση της επιχειρηματικής ιδέας

Ημέρες & χώρος διεξαγωγής:

Αμφιθέατρο ΙΙΙ, Κέντρο Διάδοσης Ερευνητικών Αποτελεσμάτων Α.Π.Θ. (Κόκκινο κτίριο), 3ης Σεπτεμβρίου, Πανεπιστημιουπολή Α.Π.Θ.

Συνάντηση 1: 16/11 – 17:00-20:00

Συνάντηση 2: 19/11 – 17:00-20:00

Συνάντηση 3: 23/11 – 17:00-20:00

Συνάντηση 4: 26/11 – 17:00-20:00

Δηλώσεις συμμετοχής ηλεκτρονικά στο σύνδεσμο

Αριθμός συμμετεχόντων: 50 άτομα

Προαπαιτούμενα:

  • Γνώση σύνταξης του επιχειρηματικού σχεδίου
  • Καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας

Με την επιτυχή παρακολούθηση των εργαστηρίων και την ολοκλήρωση όλων των εργασιών παρέχεται βεβαίωση συμμετοχής 40 ωρών από το Γραφείο Διασύνδεσης Α.Π.Θ.

Πηγή:epixeiro.gr