Μάχη Κινέζων και Ευρωπαίων για το Καστέλι

95

  

kasteΤο μεγάλο ενδιαφέρον για το έργο στο Καστέλι, από Γάλλους, Γερμανούς, Ισπανούς και Κινέζους επενδυτές, επιβεβαίωσε χθες ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης που μίλησε στο Reuters.

Οπως τόνισε υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός για την ανάληψη του έργου που θα ξεπεράσει τα 800 εκατ. ευρώ.

Η Αθήνα ξεκίνησε εκ νέου τον διαγωνισμό για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι τον Μάιο, ύστερα από τα αρχικά σχέδια τα οποία «μπήκαν στο αρχείο» κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της κρίσης χρέους το 2011.
«Η χώρα ελπίζει ότι το Καστέλι και τα προγραμματισμένα οδικά έργα θα τη βοηθήσουν να επανεκκινήσει την οικονομία της», αναφέρει το Reuters.

Το αεροδρόμιο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2019 και θα δέχεται περίπου 7 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, κυρίως τουρίστες.

Το Καστέλι θα γίνει το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας μετά από αυτό της Αθήνας με βάση την κίνηση εξωτερικού. Θα αντικαταστήσει το παλαιότερο αεροδρόμιο του Ηρακλείου στην Κρήτη, το οποίο δέχεται εκατομμύρια τουριστών κάθε χρόνο. Το Reuters αναφέρει ότι τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης τοποθετούν την κινεζική State Construction Engineering Corporation μεταξύ των ενδιαφερομένων.

Επίσης, ο Μ. Χρυσοχοΐδης δήλωσε πως το project επέκτασης του αυτοκινητόδρομου στην Πελοπόννησο, εκτιμάται ότι θα κοστίσει περί τα 300 εκατ. ευρώ και ότι θα τεθεί σύντομα σε διαγωνισμό.
Το έργο της Πελοποννήσου είναι μέρος ενός εθνικού, εν εξελίξει προγράμματος οδοποιίας που έχει πρόσφατα αναβιώσει και από το οποίο ο υπουργός αναμένει να δημιουργηθούν 20.000 θέσεις εργασίας μέχρι το τέλος του έτους.

Σύμφωνα με τον Μ. Χρυσοχοΐδη, υπάρχουν ακόμη σχέδια για επέκταση του δικτύου του Μετρό στην Αθήνα, με την οποία θα προστεθούν 33 χιλιόμετρα στο ήδη υπάρχον δίκτυο των 64 χιλιομέτρων, με κόστος 3,5 δισ. ευρώ, μέσω ενός συνδυασμού κρατικών κονδυλίων και ιδιωτικών τραπεζών.

 

Πηγή:ered.gr