Μετρό Αθήνας: Το Ελληνικό μπορεί να φέρει στην επιφάνεια την επέκταση προς Γλυφάδα;

124

  

Ερώτηση έκπληξη κατέθεσε στη Βουλή ο ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στα Νότια της Β’ Αθηνών Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Συγκεκριμένα ζητά την επέκταση της Γραμμής 2, του Μετρό της Αθήνας από το Ελληνικό μέχρι τη Γλυφάδα.

Όπως σημειώνει στο κείμενο του ο κ.Κυρανάκης, από το 2016 η “Αττικό Μετρό Α.Ε.” είχε γνωστοποιήσει πως “προωθούνται νέα έργα για ωρίμανση σε μεσο-μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα”, συμπεριλαμβάνοντας σε αυτά την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς Γλυφάδα.

Ο βουλευτής μάλιστα επισημαίνει πως παρά το γεγονός πως η υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου θα άλλαζε το συγκοινωνιακό χάρτη των Νοτίων Προαστίων, θα συνέβαλε σημαντικά στην αποσυμφόρηση των κεντρικών οδικών αρτηριών (Λ. Βουλιαγμένης, Λ. Ποσειδώνος) και θα διευκόλυνε την πρόσβαση στο κέντρο της Γλυφάδας που καθημερινά επισκέπτονται χιλιάδες πολίτες της Αθήνας, μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία εξέλιξη.

Στην ερώτηση του ο κ.Κυρανάκης ζητά να μάθει τον σχεδιασμό και το χρονοδιάγραμμα προκειμένου να προχωρήσει το έργο επέκτασης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Γλυφάδα.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ

Πρόκειται για επέκταση 3 χλμ, με 2 νέους σταθμούς από το Ελληνικό μέχρι το κέντρο της Γλυφάδας, με ενδεικτικό κόστος 240 εκατομμύρια ευρώ. Βέβαια θα πρέπει εδώ να αναφέρουμε πως δεν υπάρχει καμία μελέτη που να ξεκαθαρίζει τη χάραξη, τους σταθμούς και το κόστος. Είναι δηλαδή προς το παρόν, μία γραμμή πάνω στο χάρτη.

Επίσης, θα πρέπει να αναφέρουμε πως παρά το ενδιαφέρον του βουλευτή για μία επέκταση πολλή σημαντική για τα νότια προάστια και λόγω της μεγάλης επένδυσης για το Ελληνικό, είναι εξαιρετικά δύσκολο να τη δούμε να υλοποιείται τα επόμενα χρόνια.

Αυτό, κυρίως λόγω άλλων επεκτάσεων που είναι σε προτεραιότητα. Υπάρχει η Γραμμή 4, που εκτός από την πρώτη φάση (Άλσος Βεϊκου-Γουδή) που είναι σε δημοπράτηση, ετοιμάζονται οι επόμενες φάσεις προς τα Βόρεια Προάστια, προς τα δυτικά και τα ανατολικά.

Επίσης ακόμα και χρηματοδοτοτικά δεν υπάρχει στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και μέχρι τώρα δείχνει πως δύσκολα θα είναι και στο επόμενο ΕΣΠΑ 2021-2027. Η ερώτηση όμως του κ.Κυρανάκη σε αυτή τη δεδομένη στιγμή (με τα έργα στο Ελληνικό να είναι προ των πυλών), θα είναι μία πρώτης τάξη ευκαιρία να δούμε τις προθέσεις τόσο του Υπουργείου Υποδομών όσο και της Αττικό Μετρό.

 

ypodomes.com