Παραδόθηκε Το Σιδηροδρομικό Τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός – Σε 3,5 Ώρες Αθήνα-Θεσσαλονίκη Με Την Ηλεκτροκίνηση

76

  

Η ηλεκτροκίνηση στη σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας – Θεσσαλονίκης άργησε 15 ολόκληρα χρόνια. Το τελευταίο τμήμα της νέας γραμμής παραδόθηκε το απόγευμα της Τρίτης στην κυκλοφορία για δοκιμές.

Πρόκειται για το Λιανοκλάδι – Δομοκός, το μοναδικό κομμάτι της διαδρομής από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη που γινόταν με ντιζελοκίνητα τρένα. Όταν ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση, το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα διαρκεί λιγότερο από τρεισήμισι ώρες.

Το έργο της ηλεκτροκίνησης από την Αθήνα έως τη Θεσσαλονίκη ήταν ολυμπιακό και επρόκειτο να ολοκληρωθεί πριν το 2004 προκειμένου να εξυπηρετήσει την κίνηση των Ολυμπιακών Αγώνων, ωστόσο ολοκληρώνεται μετά από περισσότερα από 15 χρόνια λόγω ενστάσεων, καθυστερήσεων στη δημοπράτηση κλπ. Πάντως η ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης δεν αναμένεται πριν το καλοκαίρι, καθώς θα πρέπει να προηγηθούν δοκιμές και η σηματοδότηση της γραμμής. Για περίπου ένα μήνα η γραμμή Λιανοκλάδι – Δομοκός θα εξακολουθήσει να λειτουργεί με ντιζελοκίνητα τρένα. Αμέσως μετά τις πρώτες δοκιμές, ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα περιοριστεί στις περίπου 4 ώρες και 30 λεπτά, για να «πέσει» στις 3 ώρες και 20 λεπτά με την ολοκλήρωση των δοκιμών των συστημάτων σηματοδότησης, από 5,5 ώρες που είναι σήμερα.

Με τα έργα αυτά, η ΕΡΓΟΣΕ ολοκληρώνει το εμβληματικό για τον σιδηρόδρομο μεγάλο έργο της κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας «Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη» με σύγχρονη, πλήρως διαλειτουργική διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή. Σύμφωνα με μελέτες, το κόστος μετακίνησης ανά επιβατοχιλιόμετρο (σιδηροδρομική μεταφορά ενός επιβάτη σε απόσταση ενός χιλιομέτρου) με ηλεκτροκίνηση είναι το 1/10 του αντίστοιχου με ντιζελοκίνηση. Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, «η παράδοση σε κυκλοφορία του συνόλου της νέας γραμμής αποτελεί μία ιστορική στιγμή για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο, ο οποίος, 150 χρόνια μετά την ίδρυση του ΟΣΕ μπαίνει ξανά με δυναμικό τρόπο στο δρόμο της ανάπτυξης, αφήνοντας οριστικά πίσω του τον μαρασμό, την αναβλητικότητα και την απαξίωση δεκαετιών».

Με αφορμή την ενεργοποίηση της γραμμής πραγματοποιήθηκε την Τρίτη ειδικό δρομολόγιο επιθεώρησής της, στη διαδρομή από το Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου έως το Σιδηροδρομικό Σταθμό Δομοκού, στο οποίο παραβρέθηκε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Θάνος Βούρδας. Με την ολοκλήρωση του δρομολογίου ο κ. Βούρδας σημείωσε:
«Σήμερα ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος ξεκινά να γράφει τη σύγχρονη ιστορία του. Η παράδοση σε χρήση όλης της νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Τιθορέα-Δομοκός, βάζει σε νέα τροχιά το Σιδηρόδρομο στην Ελλάδα. Εδώ και 4 χρόνια έχουμε βάλει την απαξίωση και την υποβάθμισή του στο περιθώριο. Τελειώνουμε έργα που για 10ετίες ακούγαμε αλλά δε βλέπαμε. Πιστεύουμε στο σιδηρόδρομο και στην πρωταγωνιστική συμβολή του στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και τη Δίκαιη Ανάπτυξη . Το αποδεικνύουμε έμπρακτα και σε επίπεδο έργων και σε θεσμικό επίπεδο».

Ισίδωρος Ρούσσος                                                                                       athina984.gr