Στην Νορβηγία το πιο φιλόδοξο έργο υποδομών

145

  

Η Δυτική ακτή της Νορβηγίας «φιλοξενεί» παγετώνες, καταρράκτες και δεκάδες φιόρδ που «μαγνητίζουν» εκατομμύρια τουρίστες κάθε καλοκαίρι.

Ωστόσο, η μεταφορά στην δύσβατη τοπογραφία της περιοχής η οποία φιλοξενεί το 1/3 του πληθυσμού της χώρας δεν είναι καθόλου εύκολη. Η οδήγηση των περίπου 700 μιλίων κατά μήκος της παράκτιας διαδρομής από την πόλη Kristiansand προς τον νότο έως την πόλη Trondheim διαρκεί περίπου 21 ώρες και απαιτεί επτά διαβάσεις με φέριμποτ.

Για να μειώσει την διάρκεια του ταξιδιού στο μισό η Νορβηγική κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο ξεκίνησε ένα έργο υποδομών περίπου $40 δισ. το οποίο περιλαμβάνει την μεγαλύτερη πλωτή γέφυρα στον κόσμο και ίσως μια πλωτή υποθαλάσσια σήραγγα. Το πιο «κοντινό» έργο μεταφορών στην χώρα ήταν ο σιδηρόδρομος 308 μιλίων από το Οσλο στο Μπέργκεν.

Οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι λένε πως η αντικατάσταση των πορθμείων θα κάνει πιο βολική την μετακίνηση για τους ταξιδιώτες και παράλληλα θα βοηθήσει τους κατοίκους της περιοχής να βάλουν μακροπρόθεσμους στόχους ανάπτυξης και να ενισχύσουν την τοπική οικονομία.

Οι αρμόδιοι τονίζουν ότι οι συμβατικές γέφυρες και οι σήραγγες δεν μπορούν να λειτουργήσουν σε ορισμένα τμήματα της δυτικής ακτής της χώρας καθώς σε κάποια σημεία τα φιόρδ είναι πολύ βαθιά. Για παράδειγμα το Bjornafjorden έχει βάθος μεγαλύτερο από 1.800 πόδια.

Έτσι προσανατολίζεται στην λύση των «πλωτών» γεφυρών. Κάτι που δεν είναι καινούριο για την χώρα η οποία έχει ακόμη δυο πλωτές γέφυρες.

ered.gr