Στον «αέρα» οι εργολαβίες Καλογρίτσα στον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος.

132

  

Με… το ένα πόδι εκτός του έργου κατασκευής του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος βρίσκεται πλέον ο όμιλος Καλογρίτσα, καθώς παρήλθε, χωρίς αποτέλεσμα, η καταληκτική διορία (έληξε τη Δευτέρα το πρωί) που είχε στη διάθεσή του ο όμιλος, προκειμένου να προσκομίσει τις απαιτούμενες εγγυητικές καλής εκτέλεσης και άλλα συνοδευτικά έγγραφα, για να μπορέσει να υπογράψει τις συμβάσεις για τις δύο εργολαβίες του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, που του έχουν ανατεθεί από το υπ. Υποδομών. Επειτα από έναν και πλέον μήνα προσπαθειών, ακόμα και πολιτικών πιέσεων, εντέλει, ο κ. Καλογρίτσας δεν μπόρεσε να «πείσει» την Τρ. Αττικής και το ΤΜΕΔΕ για τη χορήγηση των απαιτούμενων εγγυητικών, με αποτέλεσμα ένα μέρος του έργου να βρίσκεται αυτή τη στιγμή «στον αέρα».

Πλέον, ο κ. Καλογρίτσας διατηρεί ένα περιθώριο ορισμένων ημερών, προκειμένου να εξηγήσει τους λόγους που δεν κατόρθωσε να προσκομίσει τις απαιτούμενες εγγυητικές και τα σχετικά δικαιολογητικά. Με το πέρας και αυτής της διαδικασίας και εφόσον ασφαλώς δεν προκύψει κάποια απρόοπτη εξέλιξη, οι υπηρεσίες του υπουργείου θα πρέπει να κηρύξουν έκπτωτη την κοινοπραξία των εταιρειών Καλογρίτσα (Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών) και να προχωρήσουν τις διαδικασίες για την επιλογή άλλου αναδόχου, προσκαλώντας τους επόμενους μειοδότες και δη όσους εξ αυτών έχουν ανανεώσει την ισχύ της προσφοράς τους και έχουν τις απαιτούμενες για τον σκοπό αυτό εγγυητικές συμμετοχής.

Από την άλλη πλευρά, ο κ. Καλογρίτσας διατηρεί το δικαίωμα να υποβάλει ένσταση ενάντια στην έκπτωσή του από τον διαγωνισμό, καθυστερώντας και άλλο την ανάθεση της σύμβασης. Ωστόσο, δεν είναι σαφές κατ’ αρχάς σε τι θα αποσκοπούσε μια τέτοια κίνηση, δεδομένου ότι το υπουργείο έχει εξαντλήσει κάθε χρονικό περιθώριο που προβλέπει ο νόμος για την υπογραφή μιας σύμβασης, ενώ είναι δεδομένα και τα οικονομικά προβλήματα του εν λόγω επιχειρηματία. Αλλωστε, τα προβλήματα αυτά δεν επέτρεψαν στην Τρ. Αττικής να συνεχίσει να χρηματοδοτεί την «Τοξότης», ή την Ομάδα Κατασκευών, ακόμα και μετά τις πολιτικές παρεμβάσεις που επιχειρήθηκαν τις ημέρες που προηγήθηκαν της λήξης της σχετικής προθεσμίας.

Υπενθυμίζεται ότι οι συμβάσεις που επρόκειτο να ανατεθούν στον εν λόγω επιχειρηματία, έχουν ανατεθεί με εκπτώσεις άνω του 50%, με τη συνολική αξία τους να υπολογίζεται σε περίπου 70 εκατ. ευρώ. Οι εταιρείες συμφερόντων Καλογρίτσα «φυτοζωούν» τους τελευταίους μήνες, έχοντας απολέσει συμβάσεις 100 εκατ. ευρώ (οι οποίες εκτελούνται πλέον από την «Ακτωρ»), ενώ και ο ΔΕΔΔΗΕ προχώρησε σε έκπτωση του συγκεκριμένου εργολάβου από σειρά συμβάσεων τις οποίες είχε αναλάβει τα προηγούμενα χρόνια και δεν εκτελούσε. Ειδικά, ο διαχειριστής του δικτύου της ΔΕΗ έχει πολλάκις κληθεί να χειριστεί προβλήματα που απορρέουν από τις δεκάδες εργολαβίες που έχει αναλάβει από το 2015 μέχρι σήμερα ο όμιλος Καλογρίτσα και παραμένουν μέχρι και σήμερα ημιτελείς ή η κατασκευή τους έχει ήδη αναληφθεί από άλλες εταιρείες. Τον περασμένο Ιούλιο, η επιτροπή του διαγωνισμού για ανάθεση των φετινών εργολαβιών του ΔΕΔΔΗΕ ανέφερε, εξετάζοντας σχετική ένσταση της «Τοξότης», ότι «τα προβλήματα στις 10 εν εξελίξει εργολαβίες οξύνθηκαν, με αποκορύφωμα την ολοκληρωτική παύση εργασιών».

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

kathimerini.gr