Σ. Φάμελλος: «Απαιτείται κεντρική πολιτική δέσμευση για κλιματικά ουδέτερη Ευρώπη έως το 2050»

46

  

Θετικά τοποθετήθηκε επί της πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη μακροπρόθεσμη στρατηγική για μια κλιματικά ουδέτερη Ευρώπη έως το 2050, ο Έλληνας αν. ΥΠΕΝ, Σ. Φάμελλος, κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Υπουργών Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στις Βρυξέλλες.

«Είναι σαφές πλέον, μετά και την ειδική έκθεση της Διακυβερνητικής Επιτροπής για την Κλιματική Αλλαγή για τον 1,5 βαθμό Κελσίου, ότι πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειες για την επίτευξη μιας ευρωπαϊκής οικονομίας μηδενικού άνθρακα το συντομότερο δυνατό» είπε και συμπλήρωσε: «Πρέπει πλέον να επικεντρωθούμε στη σύνδεση των οικονομικών εργαλείων με κριτήρια κλιματικής ουδετερότητας, στην ενεργειακή απόδοση και στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αλλά και στην προώθηση της καινοτομίας και της κυκλικής οικονομίας, μέσα από δράσεις όπως η ενίσχυση της ανακύκλωσης πλαστικών και η χρήση βιομεθανίου ως υποκατάστατου του φυσικού αερίου», ανέφερε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι η πυρηνική ενέργεια δεν θα πρέπει να είναι αποδεκτή εναλλακτική λύση.

Ακολούθως ο αν. υπουργός αναφέρθηκε στα νέα διλήμματα στα οποία θα πρέπει να απαντήσουν οι πολιτικές απανθρακοποίησης, όπως η ενεργειακή φτώχεια, η κοινωνικά δίκαιη μετάβαση και η αναπαραγωγή/δημιουργία νέων κοινωνικών και περιφερειακών ανισοτήτων. Είπε πως για την επίλυση των ζητημάτων αυτών απαραίτητη είναι η ενσωμάτωση πολιτικών που στόχο θα έχουν τη διασφάλιση της πρόσβασης σε ενεργειακά αγαθά και υπηρεσίες, αλλά και τη διαμόρφωση μιας δίκαιης και κοινωνικά αποδεκτής πορείας για όλους τους πολίτες, στο πνεύμα της συμμετοχικότητας και της αλληλεγγύης.

Επαναφέροντας το θέμα της ισότιμης ανάπτυξης της παραγωγικής βάσης σε όλα τα κράτη-μέλη, αλλά και το θέμα της εξασφάλισης και της δημιουργίας νέων ποιοτικών θέσεων εργασίας και επενδύσεων, ο κ. Φάμελλος ζήτησε την ανάπτυξη και τον σχεδιασμό κατάλληλων εργαλείων πολιτικής που θα εξασφαλίζουν ότι ο μετασχηματισμός της οικονομίας δεν θα διευρύνει την απόσταση μεταξύ των ευρωπαϊκών οικονομιών. «Τα αναγκαία βήματα θα πρέπει να αποφασιστούν από τους ηγέτες των κρατών-μελών, αλλά και να αποτελέσουν, μαζί με τους παγκόσμιους στόχους για τη βιώσιμη ανάπτυξη, το πολιτικό πλαίσιο της Ευρώπης που θέλουμε και μας ενώνει» είπε.

Στο Συμβούλιο Υπουργών Περιβάλλοντος συζητήθηκε επίσης και η Πρόταση Κανονισμού για τον καθορισμό προτύπων επιδόσεων για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των νέων βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, η οποία για πρώτη φορά επιδιώκει να ρυθμίσει εκπομπές από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Ο κ. Φάμελλος συμφώνησε με τη γενικότερη προσέγγιση της Πρότασης Κανονισμού, η οποία περιλαμβάνει δεσμευτικό στόχο για το 2025 (15% μείωση σε σχέση με τις εκπομπές αναφοράς του 2019) και έναν πιο φιλόδοξο στόχο μείωσης εκπομπών από νέα βαρέα οχήματα για το 2030 (30% μείωση), επισημαίνοντας ωστόσο ότι «και ο στόχος του 2030 θα πρέπει να είναι δεσμευτικός, τουλάχιστον ως προς το 30%, χωρίς παράθυρο μείωσης κατά την αναθεώρησή του, προκειμένου να υπάρχει ασφάλεια δικαίου και μακροπρόθεσμη σαφήνεια τόσο για τα κράτη-μέλη όσο και για την ίδια τη βιομηχανία».

 

alphatv.gr