Τα αυτοκίνητα του μέλλοντος έρχονται στην Ευρώπη (video)

138

  

Μπορεί αυτό ο οδικός συρμός ηλεκτρικών οχημάτων να βοηθήσει να βελτιωθούν τα συστήματα μεταφορών στα κέντρα των πόλεών μας; Οι απαντήσεις έρχονται, από τη Λυών στη Γαλλία, στην εκπομπή Futuris, στο Euronews.

Ο δημοσιογράφος του Euronews, Ζουλιέν Λόπεθ Γκόμεζ, συνομίλησε με ευρωπαίους επιστήμονες που καταπιάνονται με αυτό το καινοτόμο ερευνητικό σχέδιο και μοιράστηκαν τις λύσεις μαζί του.

Οι επιστήμονες βλέπουν την ιδέα αυτή ως εργαλείο για να βελτιωθεί η κοινή χρήση των οχημάτων μέσα στα κέντρα των πόλεων και στα προάστια.

Το όραμά τους είναι ότι οι ταξιδιώτες να μπορούν να παίρνουν αυτά τα οχήματα από και προς το πλησιέστερο δημόσιο σημείο μεταφοράς, χωρίς να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους.

Το σύστημα σύζευξης θεωρείται ότι καθιστά την χωρική κατανομή των οχημάτων πιο αποτελεσματική, συμβάλλοντας στο ταίριασμα της προσφοράς και της ζήτησης.

Ο μηχανικός και συντονιστής του σχεδίου «ESPRIT», Βαλέρι Θερβάντες, εξηγεί στο euronews: «Ένας πάροχος υπηρεσιών μπορεί να μεταφέρει τα οχήματα όπου χρειάζονται. Με την οδήγηση μόνο ενός οχήματος, μπορείτε να φέρει μέχρι επτά, όπου οι εργαζόμενοι τα χρειάζονται».

Η αρχή σύζευξης είναι ίδια με αυτή για τα τρένα.

Η βασική πρόκληση ήταν να βρεθούν τρόποι να αποτραπούν οι πλευρικές ταλαντώσεις.

Το σύστημα συνδέει τα οχήματα ηλεκτρομηχανικά, αυξάνοντας τη σταθερότητα των οδικών συρμών και την αποτελεσματικότητα της μετάδοσης ενέργειας από έναν μόνο σταθμό φόρτισης.

Ο μηχανικός συστημάτων αυτόματου ελέγχου του ομίλου «HÖRMANN», Μάρκους Χάινιχ, τονίζει: «Το νέο χαρακτηριστικό αυτού του συστήματος σύζευξης είναι ότι τα σήματα, δηλαδή οι εντολές ελέγχου, μπορούν να μεταδοθούν μεταξύ των οχημάτων και ότι η εξισορρόπηση φόρτισης μπορεί να λάβει χώρα μεταξύ των οχημάτων».

Σε εργαστήρια στην πόλη Γκρενόμπλ στη Γαλλία, δοκιμάστηκε μέρος του εξοπλισμού πλοήγησης, προώθησης και πέδησης μέσα στα οχήματα.

Οι δοκιμές, λένε οι επιστήμονες, παρείχαν ένα καλό υπόβαθρο για να μπορέσει ο οδικός συρμός να λειτουργήσει με ασφάλεια, προσθιοκίνητα και οπισθοκίνητα.

Ο αρχιτέκτονας ηλεκτρικών οχημάτων της «CEA» (Atomic and Alternative Energy Council), Ζουλιέν Ντοσί, υπογραμμίζει: «Κάθε όχημα διαθέτει δύο κινητήρες, έναν μπροστά και έναν πίσω. Αυτό σημαίνει ότι όταν μεταφέρουμε 8 οχήματα, έχουμε 16 κινητήρες για να οδηγήσουμε. Έτσι, έπρεπε να αναπτύξουμε πολύπλοκα συστήματα εντολών και διαχείρισης. Για το πρώτο, έπρεπε να αναπτύξουμε διαφορετικούς αλγορίθμους, λαμβάνοντας υπόψη αρκετές παραμέτρους, συμπεριλαμβανομένης της μάζας των οχημάτων. Στη συνέχεια, δοκιμάσαμε ολόκληρη την πλατφόρμα στον πάγκο δοκιμών και τελικά στα ίδια τα οχήματα (στο δρόμο)».

Επιστήμονες ηλεκτρονικών υπολογιστών χρειάστηκε να αναπτύξουν μοντέλα πρόβλεψης της μελλοντικής διανομής των συρμών, της ζήτησης και των εσόδων.

Παράμετροι όπως αποστάσεις, πληθυσμός, συνήθειες των ταξιδιωτών, χρόνοι αναμονής ή κόστος ανακατανομής των οχημάτων έπρεπαν να ληφθούν στενά υπόψη.

«Υπέρογκες επενδύσεις είναι απαραίτητες για την κατασκευή αυτών των σταθμών φόρτισης. Συνεπώς, είναι εξίσου απαραίτητο να ορίσουμε μια καλή στρατηγική που θα μας επιτρέψει να αποφασίσουμε πού να εγκαταστήσουμε αυτούς τους σταθμούς φόρτισης και πόσο μεγάλοι θα πρέπει να είναι», σημειώνει ο Ραφαέλε Μπρούνο, επιστήμονας ηλεκτρονικών υπολογιστών στο ινστιτούτο «CNR-PISA».

Οι μπαταρίες έχουν αυτονομία περίπου 50 χιλιομέτρων. Ο μέσος χρόνος ταξιδιού αναμένεται να μην υπερβαίνει τα 10 λεπτά.

Ο συντονιστής του σχεδίου «Esprit», Βαλέρι Θερβάντες, προσθέτει: «Είναι ένα σύστημα σχεδιασμένο να συμπληρώνει το δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών, στο οποίο οι άνθρωποι διστάζουν να χρησιμοποιήσουν τις δημόσιες συγκοινωνίες επειδή ζουν ή εργάζονται πολύ μακριά απ’ αυτές. Στόχος μας είναι απλά να προσφέρουμε στους ταξιδιώτες ένα νέο εργαλείο που θα τους επιτρέψει να χρησιμοποιήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς αντί για τα αυτοκίνητά τους, έτσι ώστε να μειωθεί η ρύπανση, η κυκλοφοριακή συμφόρηση και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα».

Κάθε όχημα μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα μέχρι και 65 km την ώρα, σύμφωνα με τους προγραμματιστές του.

Το σχέδιο περιλαμβάνει δοκιμές σε τρεις πιλοτικές τοποθεσίες στη Γαλλία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

gr.euronews.com