TEE: Μέχρι 75 εκ. ευρώ η υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα

89

  

Στον υπουργό υποδομών Χρήστο Σπίρτζη απέστειλε χθες το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος την πρότασή του για την πλήρη υπογειοποίηση της γραμμής του τρένου, πριν από το ύψος της οδού Κανελλοπούλου έως και τον Άγιο Ανδρέα -όπου θα γίνεται η ανάδυση τρένου και προαστιακού- προκειμένου να συνδεθεί επίγεια στο ύψος που σήμερα βρίσκεται το παλαιό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Η πρόταση που συζητήθηκε κατά τη συνεδρίαση της διοικούσας επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΔΕ την περασμένη Παρασκευή και έτυχε ομόφωνης αποδοχής, εισηγείται την κατασκευή σήραγγας με την μέθοδο cut and cover μήκους 2,5 χλμ. που θα ξεκινά πριν από την οδό Κανελλοπούλου και θα συνδέεται υπόγεια με το νέο κεντρικό ΣΣ στον Άγιο Διονύσιο.
Σύμφωνα με το ΤΕΕ/ΤΔΕ η υπόγεια σήραγγα θα προκαλέσει τη μικρότερη δυνατή όχληση στην περιοχή. Σήμερα η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή, σχεδιάζεται να περάσει πάνω από την οδό Κανελλοπούλου, με ανύψωσή της εκατέρωθεν στα 4,5 μέτρα ενώ παράλληλα θα γίνουν ισχυρές επιχωματώσεις προκειμένου η οδός Κανελλοπούλου να γεφυρωθεί ώστε περνά κάτω από το τρένο.
Ένα άλλο σημείο που θέλει το ΤΕΕ/ΤΔΕ με την επιστολή η οποία συντάχθηκε χθες, είναι το πρόβλημα που θα προκαλέσει η δημιουργία ορυγμάτων εντός πυκνοκατοικημένης περιοχής προκειμένου να επιτευχθεί η υπογειοποίηση του τρένου που σήμερα προβλέπεται να γίνει εντός του υπέργειου ΣΣ Αγίου Διονυσίου και να συνεχίζει υπόγεια προς τον Άγιο Ανδρέα.
«Λαμβάνοντας υπόψη ότι η εν λόγω περιοχή (Κανελλοπούλου-Μείλιχος) έχει ιδιαίτερα ηπιότερα εδαφολογικά χαρακτηριστικά και υψομετρικά στοιχεία από αυτά της Όθωνος-Αμαλίας, αν -σύμφωνα με τα ανωτέρω- εφαρμόσουμε μια μέση τιμή για το τρέχον μέτρο υπόγειας χάραξης ήτοι 30.000€/m, για υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από την Κανελλοπούλου προκύπτει ένα κόστος αξίας 75 εκ.€» αναφέρει το ΤΕΕ στον κ. Σπίρτζη.
ΠΑΝΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΣ